Тургалиев Даулет

Казахстан, Костанай · mail@turgaliev.kz · Middle Unity Developer

Я разработчик Unity с опытом работы более 6 лет. С 2021 года я активно работаю над коммерческими проектами. Основная специализация - разработка VR и создание многопользовательских игр. Кроме того, я умею работать с PHP-серверами для поддержки бэкенда приложений.

Моя карьера в области разработки игр началась с создания гиперказуальных игр, но в последние годы я сосредоточился исключительно на проектировании и разработке VR-шутеров для устройств Oculus на базе Android. Я также приобрел опыт создания сервера на платформе Windows с использованием библиотеки Mirror.

Я целеустремленный и мотивированный профессионал, всегда стремящийся учиться и адаптироваться к новым технологиям и тенденциям развития отрасли. Мой разносторонний опыт в сочетании с прочным фундаментом в области разработки Unity позволяет мне привносить инновации и креативность в каждый проект, над которым я работаю.

Я с нетерпением жду возможности использовать свои навыки и знания для дальнейшего совершенствования и развития захватывающего игрового опыта для пользователей по всему миру.


Опыт

Под VR

Техлид

Мой основной проект на данный момент. Разработка VR-игры в жанре VR Arena с полноценным мультиплеером для Oculus VR. Более подробную информацию о проекте можно посмотреть.

Будучи заинтересованным разработчиком Unity, я захотел расширить свои знания в VR. Я взялся за создание многопользовательского VR-шутера для Android. В сотрудничестве с командой я создал захватывающую игру с реалистичным отслеживанием движения рук, механикой оружия и динамичным движением игрока. Одновременно я разработал надежную серверную инфраструктуру на базе Windows для управления данными игроков и обеспечения бесперебойной работы многопользовательской игры. Этот проект не только углубил мои знания в области разработки VR, но и зажег мою страсть к инновационным игровым решениям.

2021 - настоящие

Разработка мультиплеерных игр

Техлид

Около двух лет я специализировался на разработке многопользовательских игр. Основными фреймворками, которые я использовал, были Unet, Mirror и PUN. В последнее время я работаю исключительно с Mirror. В основном я занимаюсь построением серверной архитектуры лобби, игровой сцены, синхронизацией игровых объектов и данных.

Я руководил разработкой VR-игры, сосредоточившись на создании захватывающего многопользовательского опыта с использованием библиотеки Mirror Unity. Я создал иммерсивное VR-окружение с отслеживанием движения рук, механикой оружия и бесшовным взаимодействием с игроками. Благодаря использованию библиотеки Mirror игроки могли подключаться и соревноваться в захватывающих многопользовательских сражениях. Тщательное тестирование и оптимизация обеспечили плавность и стабильность игрового процесса, что привело к успешному запуску VR-игры, предоставив игрокам возможность совместного времяпрепровождения в режиме реального времени.

2020 - present

Под Андроид

Unity Developer

Разработка гиперказуальных игр для Android. Быстрое создание прототипов. Расширение существующих игр.

Раньше я специализировался на разработке гиперпопулярных игр. В мои задачи входила быстрая разработка прототипов игры с целью тестирования в магазине. В основном, я занимался разработкой игры от концепта до прототипа, который запускался в магазине приложений. Интегрировал библиотеки для метрики, рекламы и прочие библиотеки.

2019 - 2021

Разработка игр под Unity

Junior Unity Developer

Я создавал собственные проекты для домашних животных. Так же разрабатывал собственные приложения для Android. Занимался созданием собственных небольших PHP-серверов для работы с SQL. Публиковал собственные приложения в Google Play.

В качестве хобби я с энтузиазмом занялся разработкой игр на Unity, сотрудничая с друзьями в различных небольших проектах. Вместе мы оттачивали навыки написания сценариев, дизайна уровней и интеграции активов, преодолевая трудности и извлекая уроки из процесса разработки каждого проекта. Этот опыт совместной работы не только стимулировал мое творчество, но и способствовал развитию чувства коллективизма и товарищества, заложив основу для моего роста как разработчика Unity и пробудив страсть к разработке игр.

2016 - 2019

Skills

My skills
  • C# Programming: Strong knowledge of C# programming for gameplay mechanics, systems, and scripts.
  • Game Development: Experience in designing and implementing gameplay features, UI, and game mechanics.
  • VR Development: Familiarity with Virtual Reality (VR) development using Unity and integration with VR hardware.
  • Multiplayer Games: Expertise in creating multiplayer games with Unity's networking systems or third-party libraries like Mirror and Photon
  • Mobile Game Development: Experience in developing games for Android and iOS platforms.
  • 3D Modeling and Animation: Basic understanding of 3D modeling and animation tools to collaborate effectively with artists.
  • UI/UX Design: Ability to design intuitive and user-friendly interfaces for optimal player experience.
  • Physics and Particles: Knowledge of Unity's physics engine and particle systems to create realistic in-game interactions and effects.
  • Asset Integration: Proficient in importing and integrating assets such as models, textures, and audio into Unity projects.
  • Performance Optimization: Skills in optimizing game performance for different platforms, including memory management and code optimization.
  • Version Control: Experience with version control systems like Git for collaborative development.
  • Debugging and Troubleshooting: Ability to identify and resolve bugs and performance issues effectively.
  • ScriptableObjects and Data Management: Understanding of ScriptableObjects for data management and flexible game design.
  • Scripting Patterns and Architecture: Knowledge of design patterns and software architecture for scalable and maintainable code.
  • AI and Pathfinding: Familiarity with implementing AI behavior and pathfinding algorithms in Unity games.
  • Game Testing: Experience in playtesting and iterating to refine gameplay and user experience.
  • Platform Integration: Ability to integrate third-party services, such as analytics, ads, and social media, into Unity projects.
  • Shader Programming: Basic knowledge of shader programming to create custom visual effects.
  • Project Management: Organizational skills to plan, track progress, and meet deadlines in collaborative development environments..






Technical skills
  • OS platforms: Windows
  • Programming languages: C#
  • Unity 3D: Unity, Zenject, DOTween, Mirror, PUN 2, Asset Bundle
  • IDE: Rider
  • Virtual Reality (VR): OCULUS QUEST, OCULUS RIFT, OCULUS QUEST 2, GOOGLE CARDBOARD
  • Version control systems: GIT, Sourcetree
  • Project / Task Management Tools: Jira, Trello, ClickUp
  • 3rd party SDK integrations: Facebook, Appsflyer, AppMetrica, Appodeal






Workflow
  • Working on code architecture
  • Ability to work with hosting, server and basic knowledge of PHP
  • Understanding and excellent skills in client-server applications
  • Experience on different platforms: Window, WebGL, VR Oculus, Android, iOS

Interests

As a Unity developer with a passion for creating immersive gaming experiences, my interests extend beyond the realm of code and game mechanics. Embracing a multidimensional approach to life, I find joy and fulfillment in exploring a diverse array of interests.

First and foremost, the world of game development has been the heart of my professional and personal journey. My fascination with Unity started as a hobby, where I collaborated with friends to craft hyper-casual games that ignited our creativity and sparked a sense of camaraderie. The joy of turning ideas into interactive realities and witnessing players' reactions to our creations fuelled my desire to pursue game development as a career. Now, as a Middle-level Unity developer, I continue to revel in the process of designing captivating gameplay, optimizing performance, and creating seamless multiplayer experiences.

Outside of the virtual realm, my interests branch into a realm of curiosity and exploration. An enduring passion for biology drives me to delve into the wonders of the natural world. I find myself engrossed in documentaries, books, and articles about evolution, ecosystems, and the marvels of life's diversity. This connection to nature and its intricate workings brings a sense of humility and appreciation for the beauty of our planet.

Sociology is another sphere that captures my intrigue. Understanding human behavior, societal structures, and cultural dynamics holds a profound allure for me. The insights gained from studying sociology enrich my game development endeavors as I strive to create inclusive and relatable experiences that resonate with diverse audiences.

Beyond the realms of game development and sciences, literature stands as an oasis for my imagination. Engaging with literary masterpieces allows me to venture into different worlds, perspectives, and eras. The power of storytelling influences my game narratives, fostering an ambition to create emotionally impactful and thought-provoking experiences for players.

In summary, my interests form a tapestry of diverse passions that contribute to my holistic approach to life and work. From the immersive world of game development to the wonders of biology, the intricacies of sociology, and the magic of literature, each interest intertwines and complements the others. This multifaceted journey not only enriches my personal growth but also shapes my professional contributions as a Unity developer, fostering a commitment to creating meaningful and unforgettable gaming experiences for players worldwide.


Мой основной проект

ПОСМОТРЕТЬ СТРАНИЦУ